annaenander.blogg.se

15 augusti

Kategori: Allmänt

Äntligen! Var det lite svalare ute. Det känns så dumt att klaga på värmen.. Men det är faktiskt inte så skönt med över 30 grader när man inte kan ligga i en pool hela dagen. Kvällarna är underbara dock, när jag ska gå ut någonstans på kvällarna tänker jag alltid - just det en tröja om det blir kallt. Men vet ni? Inte en chans att det skulle behövas!! Hur ofta händer det i Sverige?
Så det känns dumt att klaga. Jag älskar sol och värme men inte mitt på dagen när jag måste dra en vagn upp och ner för gatorna. Så, idag var det svalare ute och jag och Z började dagen med att gå till en lekpark sedan tog vi en lång promenad och avslutade på ett fik, jag drack gott kaffe och lilleman drack sin äppelsås och åt sina kex.

Nu ligger han och sover men kommer nog snart vakna. Det är väldigt skönt att få ett litet break såhär mitt på dagen då jag kan prata i telefon, kolla på tv eller vila en stund.

Nu hör jag små ljud där uppifrån rummet, "Anna, blomma, bebis, bajs" det betyder att han vill komma ner.. Han är så duktig på att prata svenska! Och det är alldeles för kul att lära honom ord och meningar som kanske inte är jättepassande.

Nej nu ska jag sluta skriva och gå upp till min bebis och fortsätta den här dagen tillsammans med honom. Som ett team. För det är precis vad vi är.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: