annaenander.blogg.se

20 augusti

Kategori: Allmänt

Idag efter frukosten så åkte jag och Z till Ikea. Mest för att jag ville köpa kaffe som jag glömde att göra sist. Äntligen gott svenskt mörkrost kaffe!
Jag trodde aldrig att man kunde uppskatta Ikea såhär mycket som jag gör nu och förmodligen kommer att göra resten av mitt år här. Mina värdföräldrar frågade om Ikea är lika populärt i Sverige som det är här, om folk köper möbler osv där. Eh ja, det kan man säga att det är svarade jag!
Jag köpte även hem potatisbullar som Z älskade, och dammsugare. Vi delade på en kanelbulle och åkte sen hem.

I söndags var jag på bio med Lisa och Pauliina, vi såg The Millers. Jätterolig film så när den kommer ut i Sverige rekommenderar jag verkligen att gå och se den. Dock kommer er bioupplevelse inte bli lika bra som min.. ni kommer kunna välja på att äta popcorn, hotsnacks eller godis. Jag kunde välja på nachos med ost, hotdogs, pizza, popcorn, godis och allt där emellan. Ni kommer heller inte sitta i en stol som går att fälla ner så att den blir som en säng.
Filmen var lite försenad så vi fick en gratisbiljett när vi gick ut, jag skulle kunna tänka mig att gå på bio där ungefär varje dag!

Nu har jag precis kollat på avsnittet av svenska hollywoodfruar, alltid lika underhållande! Saknar dock att inte kunna ligga i soffan tillsammans med mamma och kolla på det som vi brukade göra innan.
Klockan är nu 22.45 här och jag är dödstrött, att spendera en hel dag med en tvååring och efter det ett mördarpass på gymmet tar slut på de flesta krafterna.
Godnatt!

Kommentarer

  • elin säger:

    Hej gumman. Det ser ut som om du har det jätte mysigt. Har lämnat in telfonen så du når mig bara på facebook.. Suger! Love u vi hörs bebbe.

    2013-08-21 | 21:57:00

Kommentera inlägget här: