annaenander.blogg.se

4th of july!

Kategori: Allmänt

Igår var det 4e juli här vilket innebär firande av "4th of july" som de flesta nog känner till. Jag vet knappt vart jag ska börja.. Jag hade en helt fantastisk dag! 
Vi började dagen med en mysig frukost allihopa, när hela packningen var klar för barnen som skulle flyga till Sverige senare på dagen så gjorde vi oss klara för parad! Vi åkte till Jackies föräldras hus igen för att barnen och jag skulle få uppleva en typisk amerikans 4th of july parad. 
Det var så kul att se, först kom alla barnen i området på sina cyklar och diverse färdmedel pyntade till max, sedan en orkester och sist en massa bilar, även dom utsmyckade till max! Folk lägger verkligen ner sin själ i den här dagen. Vart man än kollade såg man flaggor och annat i deras tre färger, rött, blått och vitt. 
Alla kastade ut godis till barnen som stod vid sidan om och kollade på så de hade varsinn påse som de samlade ihop allt godis i.
När paraden var över samlades alla i slutet av gatan för att äta hotdogs och andra amerikanska delikatesser. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan åkte vi hem igen och det var dags för familjen att sätta sig i bilen och åka till flygplatsen. Det blev lite tårar när vi sa hejdå. Det är konstigt hur fort man kan fästa sig vid små barn. Det sista alla tre sa var "I'm gonna miss you Anna, I love you" då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna längre.
 
UNDERBARA BARN!
 
 
Senare på eftermiddagen sprack himlen upp och det blev fantastiskt väder. Jag satte mig i bilen och körde till Maddys värdfamiljs lakehouse. Ett jättemysigt hus precis vid sjön. Vi solade och badade tills det blev kväll då vi åt god mat, kollade ut över sjön på alla fyverkerier och grillade marshmallows över öppen eld. Kunde inte bli mer amerikanskt! 
( sorry for writing everything in swedish Maddy & Joanna. I just wrote that we had a wonderful day and evening at Maddys lakehous witch included everything a 4th of july celebration should, I'm gonna miss you and hope to see you in Atlanta! ) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: