annaenander.blogg.se

En bra helg!

Kategori: Allmänt

I lördags morse klev vi alla upp tidigt för att åka på en liten utflykt. Joacim ville att jag skulle få se "skärgården" här innan vi alla flyttar. Vi åkte ut med en färja till en jättemysig liten ö, gick runt och kollade på allt möjligt och åt glass. Det påminde väldigt mycket om skärgården hemma, väldigt fint med andra ord!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen åkte jag in till Seattle till en tjej som heter Jennie, vi var på avskedsfest hemma hos en tjej som ska åka hem efter att ha bott här i två år. Vi grillade och satt på en filt på hennes gräsmatta i många timmar. Väldigt mysigt! Det är så varmt här för tillfället så man kan vara utomhus i bara klänning hela kvällen utan att frysa, underbart! 
Senare på kvällen åkte vi till Bellevue, en tydligen känd fotbollspelare härifrån hade housparty och vi var bjudna. det var en fest som innehöll det mesta en typisk amerikansk hemmafest ska innehålla. Vi badade i hans gigantiska utomhus bubbelpool, dansade och satt framför den öppna spisen som var utomhus på alltanen till sent på natten. (Jag kommer inte att lägga ut några bilder från festen här..) 
Hur som helst var det en lyckad kväll! Jag får träffa så otroligt mycket olika typer av människor här borta vilket är så himla kul!! 
 
Idag var det pridefestival här! Vi tog oss upp ur sängarna och åkte till downtown för att kolla på paraden. Det är lite av en tradition att göra hemma så det va kul att få uppleva det även här. Det var ganska likt som det är hemma fast självklart, MYCKET STÖRRE! Om jag hade sett allt innan så har jag sett ALLT nu, defentivit! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: