annaenander.blogg.se

Framme!

Kategori: Allmänt

Flygresan hit till Atlanta gick bra! Jag sov 3 timmar av 4 så det gick snabbt. Flygplatsen var gigantisk! Trodde aldrig att jag skulle hitta till rätt rullband för väskorna, kändes som att jag gick och åkte tåg i en halvtimme, minst!

När jag klev ut från flygplatsen slog värmen mot mig precis som när man går ut från flygplatsen i Thailand. Det var ca 35 grader varmt och luftfuktigheten här är väldigt hög, det känns väldigt tropiskt och jag älskar det! Känner redan hur min torra hud tackar och tar emot!
Huset är helt nybyggt och superfint! Allt är väldigt fräscht och snyggt. Jag har en perfekt liten "lägenhet" ovanför garaget som är så mysig. Skönt att bo lite avskiljt från huset med egen ingång osv.
Den förra au pairen var här när jag kom men hon åker hem imorgon så mamman ska vara med mig hela veckan och visa mig allt.
Lilla Zain är en helt fantastiskt söt kille! Han charmade mig direkt. Jag ska se till att lägga upp någon bild på honom imorgon. Man kan drunkna i hans bruna ögon!

Nu kom jag precis tillbaka från min dagliga kvällspromenad, gick inte så långt som vanligt för att undvika att gå vilse..
Bara två minuter från huset fanns det en massa små jättemysiga barer och resturanger, affärer och små cafén. Det här området föll mig direkt i smaken, det känns verkligen annorlunda mot hemma vilket det inte riktigt gjorde i Seattle.
Jag har börjat packa upp mina saker och insåg ganska snabbt att alla långa byxor och tjocka tröjor inte kommer behövas packas upp än på ett bra tag!
Så underbart!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: