annaenander.blogg.se

Min lördag

Kategori: Allmänt

Idag åkte jag in till Atlanta, själv. Jag tog tåg in, det gick väldigt smidigt. Eftersom jag är van vid tunnelbane systemet hemma var det enkelt att förstå systemet här, det var ganska så likt Stockholms.
Jag åkte till ett stort köpcentrum och gick runt i affärer. Shoppingutbudet här i USA är inte bra för mig.. jag köpte med andra ord lite för mycket grejer, idag också.

När jag fortfarande bodde i Seattle och berättade för folk som var därifrån att jag skulle flytta till Atlanta så sa alla att det verkligen är stor skillnad här mot i Seattle när det kommer till det mesta. Klimatet, människorna, byggnaderna, naturen, maten.. ja allt egentligen. Och så är det verkligen! Den här staden är så olik Sverige på alla sätt. (framförallt klimatet, träffade en svensk tjej här om dagen som redan har bott här i drygt ett år och ska stanna ett till, hon sa att förra året hade hon på sig shorts enda in i november) DET ser jag fram emot!
Här är det verkligen som man tänker sig att USA är!
Det är väldigt många svarta människor som bor här, om man kan utrycka sig så. Att dom flesta lever för hiphop/r&b musik är det inget tvivel om, på tåget kunde man höra musik ur nästan allas hörlurar och se hur dom rörde sig i takt till musiken. Deras livsstil verkar så härlig på något sätt!
Och att dom uppskattar tjejer som mig med blondt hår och blåa ögon är det heller inget tvivel om.. Så öppna och ärliga människor som det finns här borde vi verkligen få fler av i Sverige!

"You are so beautiful that I don't know what to say or do, and the fact that you're from Sweden just makes me fall in love"
Den kommentaren gjorde min dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: