annaenander.blogg.se

07-06-13

Kategori: Allmänt

Idag lämnade Linnea oss för en vecka på hawaii (jag är inte avundsjuk..) hon kommer förmodligen tillbaka hit en dag sen innan hon åker till Sverige. Barnen var ledsna när hon åkte, jag kunde knappt se på för jag tänkte bara på hur det kommer kännas sen när det är min tur att åka.. Barnen frågar redan "Anna, are you gonna stay here forever?"..
 
Efter lite tårar åt vi middag och sedan tog jag bilen och körde till en körskola för att göra teroriprovet till körkortet som jag måste ta här. Det var 25 frågor och jag fick exakt samma frågor som jag övat på tidigare under dagen på deras hemsida, med andra ord så klarade jag det med bara ett fel! Nu ska jag bara boka tid för en uppkörning också. Det kändes lite konstigt att KÖRA till körskolan för att göra testet, kändes som att folk kollade lite konstigt på mig men jag får köra på mitt svenska/internationella körkort lagligt ett tag till här. 
Det är ganska kul att köra bil här, mycket trafik och många filer! Man får svänga höger även fast det är rött vilket känns väldigt ovant. 
Påvägen hem stannade jag till på en affär som heter target, den är som ica maxi gånger 20 ungefär.. Där finns ALLT. Jag köpte på mig lite hårprodukter, allt är så mycket billigare än hemma!
 
Nu ska jag äta lite m&m's (fantastiskt gott godis) och sedan sova. Jag är helt slut efter min första vecka här och imorgon får det nog bli en rejäl sovmorgon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: