annaenander.blogg.se

Senaste dagarna.

Kategori: Allmänt

Förlåt för dålig uppdatering här på bloggen. Det har varit mycket att tänka på den senaste tiden här borta. Min nuvarande familj SKA alltså flytta till Sverige.. Barnen flyttar redan 4e juli. Det är jättetråkigt och jag kommer sakna alla tre barn jättemycket! Men en bra sak är att jag vet att jag kommer kunna träffa dom när jag är tillbaka i Sverige. 
Jag har alltså fått börja "macha" med nya familjer, tillbaka på ruta ett känns det som. Det har varit många beslut att ta och mycket tankar och funderingar, men jag har nu hittat en familj som magen sa ja till direkt! Jag kommer berätta om familjen när allt är 100% klart, just nu ligger det på 99%. 
Jag kan i alla fall säga att min tanke från början var att försöka vara kvar på den sidan av USA som jag är nu, men nu kommer jag istället förmodligen att flytta till helt andra sidan! Istället för att ha californien precis under mig kommer jag ha florida, vilket inte är helt fel det heller!
 
För att återgå till mina senaste dagar här i Seattle, i fredags hade vi precis som alla ni hemma midsommarfirande här! Jag var tidigare den veckan på IKEA med alla barnen och köpte sill och gravad lax! Det var inte den bästa sillen jag ätit men vad gör det, det är ju känslan som räknas! Barnen plockade fina blommor ute på trädgården på dagen och jag bakade jordgubbstårta. Det var en annorlunda midsommar, lite lugnare än vad den brukar bli hemma.. 
 
Förra midsommardagen på sandhamn med fina Julia!
 
 
I söndags var vi hemma hos Jackie, Joacims flickväns föräldrar och åt lunch. Dom bodde i ett stort hus precid vid vattnet, hur fint och mysigt som helst! De hade sex stycken höns på trädgården som vi passade på att mata.
 
Även vi har fått fåglar i trädgården! Ett litet bo i en buske med 4 små bebisar (efter idag är det bara 2 stycken kvar, Fia erkände att hon hade plockat upp några fåglar men säger att hon inte kommer ihåg vart hon la dom....) 
 
Annars har vi bara njutit av dagarna tillsammans, det har varit många regninga dagar nu sista tiden så vi har ägnat mycket tid åt den populära inomhus lekplatsen på Mc donald's, barnen älskar den och jag gillar deras kaffe! En perfekt kombo! Vädret ser ut att bli fantastiskt de kommande dagarna, runt 29 grader och sol, hurra!
 
Att klä ut sig till diverse olika figurer är något twinsen ägnar sig åt varje dag!
 
Vad jag också har hunnit med är att för första gången backa in i en annan bil.. riktigt klantigt! Jag ser det som en erfarenhet, det gör inte Joacim..
Det blev en fin buckla på den andra bilen, min bil syns det ingenting på men det kan ha och göra med att den var ungefär 4 gånger så stor som den här. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: